U tijeku su radovi na prilaznoj rampi dugoselskog nadvožnjaka zvanog čežnja. Koliko će trajati radovi i kada će građani Dugog Sela prestati čeznutljivo gledati na sivu građevinu iznad pruge, barem tu jednu kod LIDL-a, pitali smo opet HŽ Infrastrukturu. Pitali smo i je li moguće pustiti u rad kolodvorsku zgradu, unatoč zahtjevnosti projekta. Nije. No imamo i dobru vijest - u tijeku je postupak nadmetanja za postavljanje dvije nadstrešnice za putnike koji čekaju svoje omiljeno prijevozno sredstvo. Također, kažu i kako će po završetku navedenih radova podnijeti zahtjev za izdavanje uporabne dozvole, predvidivo početkom 2023. godine. Tada bi se i jedan od nadvožnjaka koji su predviđeni na ovom prostoru, onaj kod LIDL-a i škole, trebao prestati zvati čežnja. Evo što su nam rekli iz HŽ Infrastrukture o radovima koji su počeli 23.studenog.
"Prilazna rampa nadvožnjaka u Dugom Selu na kojoj su počeli radovi asfaltiranja dugačka je cca 1,5 km i sastavni je dio križanja izvan razine (kod Lidla). Ukoliko posluže vremenski uvjeti radovi asfaltiranja će se završiti u roku dva tjedna nakon čega predstoje radovi na izradi horizontalne i vertikalne signalizacije, postavljanju zaštitnih i odbojnih ograda itd. Po završetku navedenih radova podnijet ćemo zahtjev za izdavanje uporabne dozvole, predvidivo početkom 2023. godine, a nakon izdavanja uporabne dozvole isti ćemo pustiti u promet.
Što se tiče putnika u kolodvoru Dugo Selo, u tijeku je postupak nadmetanja za postavljanje dvije nadstrešnice.
Što se tiče „izmjene plana radova“ napominjemo kako ne radi samo redoslijedu izvođenja radova nego i o jedinstvenoj građevinskoj dozvoli kolodvora i kolodvorske zgrade. Dakle, ukoliko bi se odlučili za scenarij izdvajanja kolodvorske zgrade iz ukupnog zahvata trebalo bi izmijeniti postojeću lokacijsku i građevinsku dozvolu što nam u ovom trenutku, zbog dugotrajnosti postupka još uvijek nije opcija", navodi HŽ Infrastruktura.
Vezano za kvarove željezničko-cestovnih prijelaza na dionici pruge između Dugog Sela i Vrbovca istakli su kako su jučer u kvaru bila još tri uređaja na željezničko-cestovnima prijelazima, a uklanjanje kvara se očekuje tijekom dana.
Sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom, do otklanjanja kvara, promet vlakova na navedenoj dionici odvija se u kolodvorskom razmaku, a postupanje osoblja vlaka ispred navedenih željezničko-cestovnih prijelaza je u skladu s propisima upravitelja željezničke infrastrukture.
Konkretno, strojovođa prije nailaska na ŽCP koji je izvan funkcije zbog neispravnosti uređaja za osiguranje, mora zaustaviti vlak, u više navrata signalnim znakom »Pazi« upozoriti sudionike u cestovnom prometu na nailazak vlaka odnosno vozila, a nakon što se uvjeri da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP–a, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko ŽCP–a, te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom.
Sigurnost sudionika kako u cestovnom tako i u željezničkom prometu nije ugrožena.